Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line
VAT 2024 – zmiany w przepisach oraz 20 nurtujących problemów w rozliczaniu VAT
Wykładowca: Dorota Kosacka
Termin szkolenia : 15 maja godz. 10.00-15.00
Koszt szkolenia : 380zł brutto/os.
INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
- Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
- W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
- Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest omówienie najnowszych zmian na gruncie podatku VAT które weszły już w życie i które planowane są jeszcze od od 1 lipca 2024 r. – wdrożenie dyrektywy DAC7
oraz ich praktyczne przełożenie na rozliczenia podatkowe. Analiza praktycznych problemów w podatku VAT.
Omówienie najnowszych interpretacji organów podatkowych, wyroków sądów administracyjnych i wyroków TSUE.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie adresowane do właścicieli firm, głównych księgowych, pracowników działów księgowych firm, pracowników biur rachunkowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką.
PROGRAM SZKOLENIA:
1.VAT – zmiany w 2024 r., w tym:
- Zmiany stawek VAT w 2024 r. – usługi kosmetyczne oraz żywność,
- Stosowanie stawek VAT na przełomie nowych i starych regulacji – zaliczki, korekty, zwroty, rabaty,
- Zmiany od 1 lipca 2024 r. – wdrożenie dyrektywy DAC7
- Jakie czynności będą raportowane przez platformy i jakie praktyczne znaczenie ma to dla podatników,
- Obowiązki platform, w szczególności w zakresie należytej staranności,
- Wsteczne raportowanie za 2023 r. – wyzwania i ryzyka dla podatników
- Zmiana terminu wprowadzenia obowiązkowego KSeF
- Opłaty za opakowania plastikowe od 1 stycznia 2024 r. a VAT,
- Obowiązki dostawców usług płatniczych od 1 stycznia 2024 r. a praktyczne skutki dla pozostałych podatników.
2. 20 nurtujących praktycznych problemów w VAT
- Sprzedaż samochodów i nieruchomości a obowiązek korekty VAT naliczonego, czyli kiedy w przypadku sprzedaży samochodów i nieruchomości należy dokonać korekty VAT naliczonego i jak go w praktyce policzyć
- Nieodpłatne przekazanie towarów kontrahentom, czyli kiedy podlega opodatkowaniu VAT, a kiedy VAT nie występuje, w tym próbki i prezenty z logo firmy
- Nieodpłatne czynności na rzecz pracowników, czyli prezenty dla pracowników, pakiety medyczne, karty multisport i inne świadczenia dla pracowników i zasady ich rozliczania w VAT w świetle najnowszych orzeczeń NSA
- Usługi transportowe – kiedy są elementem ceny za dostawę towarów a kiedy odrębnym świadczeniem usług
- Faktury z błędnie naliczonym VAT, czyli czy i kiedy można z nich odliczyć VAT, w tym faktury z zawyżoną stawką VAT, błędne opodatkowanie czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu w Polsce
- Transakcje łańcuchowe, czyli na co zwrócić uwagę jeżeli w przypadku dostaw do krajów UE lub poza występują trzy podmioty. Jak zmieniają się zasady opodatkowania w zależności od warunków dostaw
- Refakturowanie, czyli kiedy jest to faktycznie refakturowanie, a kiedy element kalkulacyjny ceny za usługę, stawka VAT i moment powstania obowiązku podatkowe w przypadku refakturowania
- Zapłata przelewem a kasy rejestrujące, czyli kiedy zapłata przelewem zwalnia z obowiązku stosowania kas rejestrujących, a kiedy jest ona konieczna pomimo otrzymania zapłaty w tej formie
- Brak NIP na paragonie, czyli co zrobić jeżeli kontrahent domaga się wystawienia w takiej sytuacji faktury na firmę
- Faktura na błędnego kontrahenta, czyli jak prawidłowo dokonać korekty
- Najem – najczęstsze błędy w VAT, czyli stawki VAT w przypadku usług najmu oraz najem prywatny a inna działalność gospodarcza w VAT,
- Opóźnione otrzymanie faktur od kontrahentów zagranicznych, czyli jak w takiej sytuacji rozliczyć import usług i wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
- Zaliczki w VAT, czyli czy każdy przelew jest zaliczką/przedpłatą i kiedy zmniejszyć VAT w przypadku faktury korygującej związanej ze zwrotem zaliczki
- Faktury korygujące na minus, czyli najczęstsze praktyczne problemy związane z ich ujmowaniem
- Kwestionowanie kwoty należności na fakturze, a odliczenie VAT i ulga na złe długi – na co zwrócić uwagę, aby uniknąć problemów
- Niedobory, ubytki, zaniechane inwestycje, czyli kiedy konieczna jest korekta VAT naliczonego, a kiedy można jej uniknąć.
- Korekta faktury do „zera” i ponowne wystawienia faktury, czyli jakie praktyczne problemy mogą wyniknąć ze stosowania takiej praktyki korygowania faktury i kiedy jest to dopuszczalne?
- Graniczny termin na wystawienie faktury korygującej, czyli praktyczne problemy ze zwrotami i korektami odległych podatkowo okresów,
- Brak kontrahenta na białej liście a prawo do odliczenia VAT naliczonego
- Kontrola VAT, czyli główne obszary zainteresowania organów podatkowych.
3.Omówienie najnowszych interpretacji organów podatkowych, wyroków sądów administracyjnych i wyroków TSUE.
4.Pytania i odpowiedzi
WYKŁADOWCA
Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.
KOSZT SZKOLENIA
380zł brutto/os.
Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.
ZGŁOSZENIA
Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791
Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.
Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
OPŁATY
Opłaty przekazujemy na konto:
DK Wydawnictwo Sp. z o.o.
ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok
54 1540 1216 2054 9147 9738 0001
W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia
ANKIETA
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.
REKLAMACJA
Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl
Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.