VAT 2024/2025 – zmiany w przepisach i bieżące problemy

Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line

VAT 2024/2025 – zmiany w przepisach i bieżące problemy

Wykładowca: Dorota Kosacka
Termin szkolenia:  19 września godz. 10.00-15.00
Koszt szkolenia: 380zł brutto/os.

 


INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
  • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
  • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
  • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest omówienie najnowszych zmian w przepisach dotyczących podatku VAT obowiązujących w latach 2024/2025 oraz analiza bieżących problemów, z jakimi mogą spotkać się przedsiębiorcy i księgowi. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prawidłowego stosowania nowych regulacji w codziennej praktyce.


ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie jest dedykowane dla księgowych, doradców podatkowych, pracowników działów finansowych, właścicieli firm oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe.


PROGRAM SZKOLENIA

  1. Nowe zasady korzystania ze zwolnienia z VAT od 1 stycznia 2025 r., w tym:
  • wysokość limitu zwolnienia podmiotowego z VAT w 2025 r.,
  • możliwość korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia z VAT w innych krajach UE,
  • nowe limity zwolnień z VAT w państwach członkowskich i łączny limit zwolnienia podmiotowego w UE,
  • sposób liczenia obrotu w Polsce i innych krajach UE dla ustalenia możliwości korzystania ze zwolnienia z VAT,
  • nowe obowiązki rejestracyjne podatników, którzy chcą korzystać ze zwolnienia z VAT w innych krajach UE (NIP EX),
  • nowe obowiązki ewidencyjne i deklaracyjne w Polsce w przypadku wykonywania czynności zwolnionych z VAT w innych krajach UE,
  • obowiązki informowania o przekroczeniu progu zwolnienia w Polsce, w UE i w poszczególnych państwach członkowskich UE,
  • możliwość korzystania ze zwolnienia z VAT w Polsce przez zagranicznych przedsiębiorców,
  • zwolnienie z VAT w Polsce, a WSTO i OSS – zmiana zasad.
  1. Zmiana miejsca opodatkowania niektórych usług od 1 stycznia 2025 r., w tym:
  • Zmiana zasad ustalania miejsca opodatkowania w przypadku świadczenia usług w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji, rozrywki transmitowanych lub udostępnianych wirtualnie świadczonych rzecz konsumentów,
  • Porównanie zasad określania miejsc opodatkowania w 2024 i 2025 r. – praktyczne skutki dla podatników,
  • Wyłączenie ze szczególnych zasad dla usług wstępu na imprezy obecności wirtualnej,
  • Praktyczne zmiany dla podatników świadczących on-line np.: usługi edukacyjne, szkoleniowe, itp. i praktyczne problemy z określeniem miejsca zamieszkania nabywcy-konsumenta.
  1. Zmiany w VAT wynikające z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w tym:
  • zasady funkcjonowania systemu kaucyjnego i rozliczanie VAT przez poszczególne podmioty: producentów/importerów, hurtownie i sklepy,
  • nowe definicje w ustawie VAT: opakowania wielokrotnego użytku, odpad opakowaniowy, wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje,
  • ustalenie na koniec roku podstawy opodatkowania dla towarów sprzedanych w opakowaniach wielokrotnego użytku,
  • zasady prowadzenia ewidencji opakowań wielokrotnego użytku.
  1. Pozostałe zmiany w VAT od 2025 r., w tym:
  • Zmiana stawek VAT dla dostawy dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
  • warunki stosowania metody VAT marża do dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków wcześniej nabytych lub zaimportowanych dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
  • zmiana zasad rozliczania transakcji towarowych z Irlandią Północną (terytorium UK) – koniec okresu przejściowego,
  • kasy rejestrujące on-line i terminale płatnicze – czy będzie obowiązkowa integracja,
  • inne zmiany w VAT na 2025 r.
  1. Moment powstania obowiązku podatkowego – praktyczne problemy, w tym:
  • data dostawy – praktyczne aspekty, np.: wydanie dla przewoźnika, zamówienia przez Internet, pozostawienie towaru w magazynie do dyspozycji kontrahenta
  • protokół odbioru usług a data wykonania usługi
  • zaliczki, przedpłaty – czy każda zaliczka wywołuje skutki podatkowe
  • szczególne momenty powstania obowiązku podatkowe (np.: usługi budowlane, najem),
  • refaktura za „media” a moment powstania obowiązku podatkowego.
  1. Odliczanie VAT naliczonego – wybrane zagadnienia, w tym:
  • kiedy podatnik ma prawo do odliczenia
  • praktyczne zagadnienia związane z odliczenia podatku naliczonego (np.: odliczenie VAT z duplikatów, faktur zaliczkowych, odliczenie VAT z dokumentów celnych, paragonów, biletów, itp.)
  • zakazy i ograniczenia w odliczaniu VAT naliczonego
  • odliczanie VAT z faktur wystawionych przez małych podatników rozliczających się metodą kasową,
  • odliczenie VAT z faktur VAT RR,
  • odliczanie VAT przy nabyciu paliwa – karty paliwowe,
  • należyta staranność przy odliczaniu VAT,
  • proporcjonalne zasady odliczenia VAT naliczonego – najważniejsze zasady.
  1. Wybrane praktyczne nurtujące problemy w VAT, w tym:
  • Nieodpłatne czynności na rzecz pracowników, czyli prezenty dla pracowników, pakiety medyczne, karty multisport i inne świadczenia dla pracowników i zasady ich rozliczania w VAT w świetle najnowszych orzeczeń NSA,
  • Faktury z błędnie naliczonym VAT, czyli czy i kiedy można z nich odliczyć VAT, w tym faktury z zawyżoną stawką VAT, błędne opodatkowanie czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu w Polsce
  • Transakcje łańcuchowe, czyli na co zwrócić uwagę jeżeli w przypadku dostaw do krajów UE lub poza występują trzy podmioty. Jak zmieniają się zasady opodatkowania w zależności od warunków dostaw
  • Najem – najczęstsze błędy w VAT, czyli stawki VAT w przypadku usług najmu oraz najem prywatny a inna działalność gospodarcza w VAT,
  • Niedobory, ubytki, zaniechane inwestycje, czyli kiedy konieczna jest korekta VAT naliczonego, a kiedy można jej uniknąć.
  • Korekta faktury do „zera” i ponowne wystawienia faktury, czyli jakie praktyczne problemy mogą wyniknąć ze stosowania takiej praktyki korygowania faktury i kiedy jest to dopuszczalne?
  • Inne wybrane praktyczne zagadnienia.
  1. Najnowsze orzecznictwo TSUE, sądów administracyjnych i interpretacje organów podatkowych.
  1. Pytania i odpowiedzi

 


WYKŁADOWCA

Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.


WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


KOSZT SZKOLENIA

380zł brutto/os.


Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf).  Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


ZGŁOSZENIA

Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.

Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych


OPŁATY

Opłaty przekazujemy na konto:

DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


ANKIETA

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

    Zapisz się na szkolenie

    Dane szkolenia:



    Dane uczestników (co najmniej jeden):
















    Dane zamawiającego:







    Powiązane wpisy