KSeF 2026 – DLA DZIAŁÓW SPRZEDAŻY

Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line

KSeF – Krajowy System e-Faktur 2026

– DLA DZIAŁÓW SPRZEDAŻY!

Szkolenie w praktyczny sposób wyjaśnia jak wystawiać, przekazywać i korygować faktury w KSeF, aby proces sprzedażowy przebiegał płynnie i bez ryzyka błędów, sankcji czy opóźnień w obsłudze klientów.

Wykładowca: Dorota Kosacka

Termin: 4 GRUDNIA , godz. 9.00-12.00
Koszt szkolenia: 350 zł brutto/os.

CEL SZKOLENIA

Przygotowanie działów sprzedaży do poprawnego i bezbłędnego wystawiania, korygowania i przekazywania faktur w obowiązkowym KSeF od 2026 r., tak aby uniknąć sankcji, chaosu i przestojów w procesie sprzedaży. Uczestnicy poznają zasady fakturowania w KSeF, tryby online/offline, sposób postępowania w razie błędów oraz prawidłowe wydawanie dokumentów klientom.


    Zapisz się na szkolenie

    Dane szkolenia:



    Dane uczestników (co najmniej jeden):
















    Dane zamawiającego:







     

     

     


    INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

    • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
    • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
    • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
    • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.


    ADRESACI SZKOLENIA

    Szkolenie kierowane jest do działów sprzedaży, handlowców, opiekunów klienta i osób przekazujących faktury kontrahentom, które na co dzień uczestniczą w procesie sprzedażowym i muszą prawidłowo działać w KSeF — także w relacjach z klientami krajowymi, zagranicznymi i konsumentami (B2B/B2C).

     


    PROGRAM SZKOLENIA:

    1.  Obowiązek i forma wystawiania faktur po wejściu obowiązkowego KSEF
      – Jakie faktury muszą być obowiązkowo wystawiane w KSEF
      – Jakie faktury mogą być wystawiane w dotychczasowej formie (papierowej lub elektronicznej)
      – Faktury w KSEF a paragony fiskalne
      – Sposoby przekazywania faktur kontrahentom – kiedy kontrahent otrzyma fakturę poprzez KSEF, a kiedy należy wydać mu ją w inny sposób
      – Kiedy można kontrahentowi wydać fakturę z KSEF, a kiedy należy wydać potwierdzenie transakcji i jakie elementy powinno ono zawierać
      – Kody QR – kiedy i jakie kody QR powinny być umieszczane na dokumentach wydawanych kontrahentom
      – Praktyczne omówienie różnych rodzajów transakcji i obowiązków dokumentacyjnych związanych z KSEF: faktury dla kontrahentów polskich i kontrahentów zagranicznych, faktury dla konsumentów polskich i zagranicznych, faktury do paragonów

      2. Zasady wystawiania faktur w KSEF, w tym:

      – tryby wystawiania faktur w KSEF – online, offline 24, offline niedostępność i offline awaria
      – czym różnią się pomiędzy sobą poszczególne tryby wystawiania faktur i kiedy należy je stosować,
      – wystawianie faktur bezpośrednio w Aplikacji Podatnika i wystawianie faktur z wykorzystanie oprogramowania zewnętrznego – najważniejsze zasady
      – wysyłanie faktur do KSEF – termin wystawienia faktury i termin przesłania faktury do KSEF
      – jak sprawdzić czy faktura została prawidłowo wysłana do KSEF i czy został jej nadany numer systemowy KSEF
      – zasady postępowania w przypadku odrzucenia faktury przez KSEF.

      3. Błędy w fakturach KSEF i zasady ich korekty, w tym:
      – poprawa błędów przed i po wysyłce faktury do KSEF,
      – likwidacja not korygujących – jak korygować błędy na nowych zasadach,
      – faktura na błędny podmiot – jak skorygować błąd
      – korekty do faktur wystawionych w trybie on-line i of line
      – brak NIP na fakturze a późniejsze żądanie jego umieszczenia
      – dodatkowa dokumentacja do korekt faktur – czy i kiedy jest wymagana
      – korekta typowych błędów na fakturach, np.: pomyłki w cenie, błędy w adresie, błędy w stawce VAT, itp.

      4. Praktyczne zagadnienia związane z wystawianiem faktur w KSEF, w tym:
      – jakie informacje obligatoryjnie musi zawierać faktura i na co szczególnie zwrócić uwagę,
      – jakie elementy faktury są opcjonalne i kiedy muszą znaleźć się na fakturze (np. mechanizm podzielonej płatności, metoda VAT marża, itp.).
      – najpoważniejsze błędy w braku elementów opcjonalnych – co koniecznie musi być,
      – dane fakultatywne – co i kiedy warto umieścić na fakturze
      – data wystawienia faktury – pole P_1 – na co szczególnie zwrócić uwagę
      – dane podmiotu 3 – dlaczego kontrahenci będą prosili o umieszczanie tych danych i jak prawidłowo je wypełnić
      – omówienie wybranych istotnych lub problematycznych pól faktury,
      – wystawienie w KSEF faktury zaliczkowych i korygujących,
      – opisy pozycji na fakturze – na co zwrócić uwagę w związku z KSEF,
      – omówienie wybranych przypadków praktycznych, które wymagają zmiany przed KSEF,
      – załączniki do faktury,
      – sankcje za nieprawidłowości w stosowaniu KSEF.

      5. Pytania i odpowiedzi.

       


    WYKŁADOWCA

    Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.


    WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

    Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


    MIEJSCE SZKOLENIA

    Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


    KOSZT SZKOLENIA

    350zł brutto/os.

    Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf).  Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


    ZGŁOSZENIA

    Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl

    Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

    Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.

    Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych


    OPŁATY

    Opłaty przekazujemy na konto:

    DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

    ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

    54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

    W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


    ANKIETA

    Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


    REKLAMACJA

    Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

    Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

    Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

    Powiązane wpisy