KSeF – Krajowy System e-Faktur 2026 – PRAKTYCZNA WIEDZA! – III TERMIN!

Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line

KSeF – Krajowy System e-Faktur – PRAKTYCZNA WIEDZA!

Wykładowca: Dorota Kosacka

III Termin: 26 września, godz. 10.00-15.00
Koszt szkolenia: 400 zł brutto/os.


INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
  • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
  • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
  • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.


CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest kompleksowe i praktyczne przygotowanie uczestników do obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w 2026 roku w działalności gospodarczej, zarówno w kontekście obowiązków formalnych, jak i praktycznych aspektów codziennej pracy z fakturami. Szkolenie ma na celu wyjaśnienie, kogo i kiedy obejmie obowiązek stosowania KSeF, jak prawidłowo nadawać uprawnienia do systemu, jak wystawiać i odbierać faktury w różnych trybach (online, offline, awaryjnym) oraz jak radzić sobie z korektami i błędami. Uczestnicy zdobędą również wiedzę na temat nowej schemy FA(3), roli kodów QR, zmian w zakresie faktur korygujących oraz otrzymywania faktur przez KSeF. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne przygotowanie organizacji – od przypisania ról po minimalizowanie ryzyk związanych z błędnym wdrożeniem systemu.


ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • księgowych i pracowników biur rachunkowych,

  • właścicieli firm i działów finansowo-księgowych (różne branże),

  • doradców podatkowych i konsultantów finansowych,

  • osób odpowiedzialnych za wdrażanie i obsługę systemów fakturowania,

  • pracowników działów administracji i kadr,

  • wszystkich, którzy chcą przygotować się na obowiązkowy KSeF w praktyce.


PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Podmioty obowiązane do stosowania KSEF i terminy jego obowiązkowego wprowadzenia, w tym:
  • kto obowiązkowo będzie musiał stosować KSEF i w jakim zakresie,
  • KSEF a obowiązki wybranych podmiotów, m.in. podatnicy VAT czynni, podatnicy zwolnieni z VAT, najem prywatny, nierejestrowana działalność gospodarcza, podmioty zagraniczne, samofakturowanie, „ryczałtowcy”, rolnicy VAT czynni i rolnicy ryczałtowi, tzw. podmioty wykluczone cyfrowo, jednostki samorządu terytorialnego,
  • 1 luty 2026 r. i 1 kwietnia 2026 r. – dwa kluczowe terminy w zakresie obowiązkowego KSEF,
  • Czy od tej samej daty będzie obowiązkowe wystawienie i obowiązkowe odbieranie faktur w KSEF?
  • Podatnicy niewystawiający faktur a obowiązki związane z KSEF,
  • Czy jest możliwość uniknięcia KSEF.
  1. Nadawanie uprawień w KSEF, w tym:
  • Logowanie do KSEF osób fizycznych i innych podmiotów (np.: spółek)
  • ZAW-FA – kiedy i w jaki sposób należy go złożyć
  • Nadawanie uprawień kolejnym osobom i podmiotom oraz ich zakres
  • Czym różni się nadanie uprawnienia osobie fizycznej, a czym nadanie uprawnień firmie
  • Kiedy warto skorzystać z tokenów/certyfikatów a kiedy lepiej nadać uprawnienia poszczególnym osobom
  • Nadawanie uprawnień biuru rachunkowemu – na co zwrócić uwagę
  • Praktyczne aspekty związane z nadawanie uprawnień – jak zrobić to rozsądnie.
  1. Wystawienie faktur w KSEF i poza KSEF, w tym:
  • Zasady wystawienia faktur w KSEF
  • Czym się różni wystawienie faktury w KSEF od faktury wystawionej w trybie off-line,
  • Zasady wystawiania i wysyłania do KSEF faktur w trybie off line
  • Kiedy można wystawić fakturę w trybie off line, a kiedy możliwe jest wystawienie faktury papierowej
  • Wystawianie faktur w trybie awaryjnym – czym różni się od trybu off-line
  • Różnice pomiędzy wystawianiem a udostępnienie/wysłaniem faktury kontrahentowi
  • Kiedy faktura wystawiona w KSEF musi być kontrahentowi przekazana w inny sposób
  • Omówienie na praktycznych przykładach zasad wystawiania faktur i ich wysyłania, w tym: faktury wystawiane dla podatników VAT czynnych, faktury dla podmiotów zagranicznych, faktury dla konsumentów, faktury dla podatników zwolnionych,
  • Termin wystawienia faktury w zależności od trybu jej wystawienia (np.: faktura wystawiona w KSEF, faktura wystawiona w trybie off line, faktura w trybie awaryjnym)
  • Praktyczne zagadnienia związane z wystawianiem faktur, np.: data wysłania faktury do KSEF a data jej wystawienia w przypadku czynności dla których obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia faktury, kursy waluty a opóźnienie w wysłaniu faktury do KSEF, faktura w trybie off line a przekroczenie terminu na jej wysłanie, itp.
  1. Nowa schema faktury – FA(3), w tym:
  • Pola obowiązkowe, opcjonalne i fakultatywne – czym się różnią oraz praktyczne omówienie wybranych pól schemy
  • Kiedy KSEF odrzuci fakturę – błędy krytyczne,
  • Zmiany w schemie faktury, w tym możliwość dołączenia załącznika do faktury, dane pracownika, zmiany dotyczące faktury wystawianych dla i przez jednostki samorządu terytorialnego
  • Kiedy i na jakich zasadach będzie możliwe dołączenie załącznika do faktury KSEF,
  • Obowiązek oznaczania faktur KSEF kodem QR,
  • Dwa rodzaje kodów QR – jak należy je stosować.
  1. Korekty faktur a KSEF, w tym:
  • Likwidacja not korygujących i praktyczne skutki z tym związane
  • Brak możliwości anulowania faktur wystawionych w KSEF oraz korekta faktur wystawionych w KSEF z błędnymi danymi kontrahenta
  • Metoda wystawienia faktury pierwotnej a faktury korygująca
  • Zasady przekazywania faktury korygujących różnym grupom podmiotów i terminy ujęcia faktur korygujących u sprzedawcy
  • Zmiana zasad ujmowania faktur korygujących.
  • Faktury korygujące w okresie przejściowym.
  1. Otrzymywanie faktur poprzez KSEF, w tym:
  • Kiedy musimy pobrać fakturę poprzez KSEF a kiedy otrzymamy ją w inny sposób
  • Czy i kiedy kontrahent może przekazać fakturę w inny sposób niż poprzez KSEF
  • Termin odliczenia VAT z faktury otrzymanej poprzez KSEF
  • Czy można odliczyć VAT z faktur które kontrahent wystawił w nieprawidłowej formie lub nieterminowo przesłał do KSEF
  • Zasady postępowania z pustymi lub nieprawidłowymi fakturami otrzymanymi poprzez KSEF.
  1. Jak przygotować się do KSEF – praktyczne wskazówki, tym:
  • Darmowe aplikacje Ministerstwa Finansów – kiedy warto z nich korzystać
  • Jak nadać w firmie uprawnienia aby poszczególnym osobom nie udostępnić za dużo danych a jednocześnie zapewnić sprawą pracę w firmie
  • Zasady weryfikacji faktur otrzymywanych poprzez KSEF – co warto przemyśleć przez rozpoczęciem korzystania z systemu
  • Czego nie widzi dziś organ podatkowy, a będzie widział po wprowadzeniu KSEF.
  1. Pytania i odpowiedzi.


WYKŁADOWCA

Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.


WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


KOSZT SZKOLENIA

400zł brutto/os.

Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf).  Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


ZGŁOSZENIA

Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.

Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych


OPŁATY

Opłaty przekazujemy na konto:

DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


ANKIETA

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

    Zapisz się na szkolenie

    Dane szkolenia:



    Dane uczestników (co najmniej jeden):
















    Dane zamawiającego:







    Powiązane wpisy