Środki trwałe w 2025 roku – ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych w obliczu nowej struktury JPK ŚT

Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line

Środki trwałe w 2025 roku – ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych w obliczu nowej struktury JPK ŚT

Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek

Termin szkolenia: 17 października, godz. 9.00-14.00

Koszt szkolenia: 370zł brutto/os.


INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
  • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
  • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
  • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.


CEL SZKOLENIA

Szkolenie adresowane jest do osób, które rozliczają środki trwałe i wartości niematerialne i prawne. Na szkoleniu zostaną omówione między innymi praktyczne aspekty rachunkowe i podatkowe wykorzystywania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Podczas szkolenia omówiona zostanie również nowa struktura JPK Środki trwałe.


ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie jest skierowane do księgowych, doradców podatkowych, pracowników działów finansowych oraz osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe w firmie.


PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Wycena początkowa środków trwałych i WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
    a. Ustalenie wartości początkowej nabytych środków trwałych i WNiP.
    b. Ogólne zasady ustalania ceny nabycia środka trwałego.
    c. Zakup środka trwałego w walucie obcej.
  2. Nabycie i inne formy pozyskania środków trwałych, WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
    a. Środek trwały otrzymany w formie aportu.
    b. Wprowadzenie do ewidencji licencji, oprogramowania i jej aktualizacje
    c. Zakup środka trwałego od osoby fizycznej.
    d. Środek trwały otrzymany nieodpłatnie.
    e. Przekwalifikowanie towarów do środków trwałych.
    f. Wykup samochodu z leasingu po zakończeniu umowy.
  3. Omówienie dokumentu przyjęcia środka trwałego, WNiP do używania – OT, Protokół przyjęcia.
  4. Amortyzacja środków trwałych i WNiP, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
    a. Termin rozpoczęcia amortyzacji.
    b. Ustalenie symbolu KŚT.
    c. Ustalenie stawek amortyzacyjnych dla celów bilansowych.
    d. Amortyzacja metodą liniową na przykładach.
    e. Amortyzacja metodą degresywną na przykładach.
    f. Obniżenie stawki amortyzacyjnej i wydłużenie okresu amortyzacji.
    g. Ostatni odpis amortyzacyjny przy sprzedaży środka trwałego.
  5. Nakłady ponoszone na środek trwały w trakcie używania:
    a. Czy to remont czy ulepszenie środka trwałego ?
    b. Zakup części zamiennych – remont czy ulepszenie?
    c. Ulepszenie zamortyzowanego środka trwałego na przykładzie liczbowym.
    d. Wpływ zdarzenia losowego na wartość środka trwałego.
    e. Nakłady na ulepszenie w obcym środku trwałym.
    f. Koszty związane ze zmianą miejsca użytkowania środka trwałego.
  6. Rozchód i likwidacja środków trwałych, jakie dane zaciągać do JPK ŚT?:
    a. Ogólne zasady ewidencji rozchodu środków trwałych.
    b. Udokumentowanie likwidacji środka trwałego.
    c. Darowizna środków między jednostki samorządowymi – dokumentacja.
    d. Przychody i koszty związane ze sprzedażą i likwidacją środka trwałego.
    e. Przekazanie środka trwałego w formie darowizny
    f. Likwidacja środka trwałego – sprzedaż i utylizacja.

WYKŁADOWCA

Małgorzata Rzeszutek -doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.

W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.


WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


CENA SZKOLENIA

Koszt szkolenia : 370zł brutto/os. Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


ZGŁOSZENIA

Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.

Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych

Szkolenie  przeznaczonych dla działów kadrowo-płacowych, księgowych, doradców podatkowych.


OPŁATY

Opłaty przekazujemy na konto:

DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


ANKIETA

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

    Zapisz się na szkolenie

    Dane szkolenia:



    Dane uczestników (co najmniej jeden):
















    Dane zamawiającego:







    Powiązane wpisy