Wewnątrzwspólnotowe transakcje w podatku VAT 2025

Zapraszamy Państwa na szkolenie online

Wewnątrzwspólnotowe transakcje w podatku VAT w 2025 roku

Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek

Termin: 7 kwietnia, godz. 9.00-14.00

Koszt szkolenia: 370 zł brutto/os.


INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM

  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
  • Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
  • W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
  • Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.


 CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu podatku od towarów i usług w obrocie międzynarodowym w transakcjach towarowych unijnych. Szkolenie jest nakierowane na obrót towarowy między przedsiębiorcami, nie omawiamy rozliczeń z konsumentami.


ADRESACI SZKOLENIA

główni księgowi, pracownicy biur rachunkowych i kancelarii podatkowych


PROGRAM SZKOLENIA

1.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):

  • warunki transakcji potrzebne do uznania ją za WDT,
  • jaki musi być status podmiotów uczestniczących w WDT?
  • czy występują szczególne przypadki WDT?
  • moment powstania obowiązku podatkowego, faktura przed dostawą, faktura po dostawie albo brak faktury, zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
  • krajowe warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
  • Kursy przeliczeniowe przy fakturach WDT i korektach
  • Zasady wprowadzania faktur WDT do KSeF, rola kodu QR

2.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):

  • zakres podmiotowy i przedmiotowy WNT: obowiązki dostawcy zagranicznego i polskiego nabywcy przy WNT, miejsce świadczenia WNT, transakcje wyłączone z WNT, dotyczące przemieszczenia towarów z UE do Polski, WNT nietransakcyjne – specyfika rozliczenia.
  • obowiązek podatkowy w WNT: znaczenie daty wystawienia faktury przez kontrahenta zagranicznego, data faktury, a data dostawy, faktura zagraniczna z podatkiem – co zrobić? zaliczki na poczet WNT,
  • zasady ustalania podstawy opodatkowania w WNT przy uwzględnieniu stanowiska KAS i wyroków sądów,
  • kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej,,
  • kursy w korektach zbiorczych WNT po zmianach w ramach SLIM_VAT_3,

3.Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:

  • kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa, w tym trójstronna?
  • rozpoznawanie dostaw ruchomych i nieruchomych,
  • jak wskazać, kto jest organizatorem transportu w transakcji łańcuchowej i jakie to ma znaczenie dla opodatkowania VAT?
  • podmiot pośredniczący jak go określić?
  • znaczenie warunków Incoterms 2020 dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej,
  • obowiązki rejestracyjne w innych krajach,
  • uproszczenie w transakcji trójstronnej – stanowisko KAS


WYKŁADOWCA

Małgorzata Rzeszutek -doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.

W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.


WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU

Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.


MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.


CENA SZKOLENIA

370 zł brutto/os.

Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf).  Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.


ZGŁOSZENIA

Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl

Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791

Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia

Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych


OPŁATY

Opłaty przekazujemy na konto:

DK Wydawnictwo Sp. z o.o.

ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok

54 1540 1216 2054 9147 9738 0001

W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia


ANKIETA

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelki uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

    Zapisz się na szkolenie

    Dane szkolenia:



    Dane uczestników (co najmniej jeden):
















    Dane zamawiającego:







    Powiązane wpisy