Zapraszamy Państwa na szkolenie online
Wewnątrzwspólnotowe transakcje w podatku VAT w 2025 roku
Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek
Termin: 7 kwietnia, godz. 9.00-14.00
Koszt szkolenia: 370 zł brutto/os.
INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
- Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
- W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
- Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej, szczegółowej, teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu podatku od towarów i usług w obrocie międzynarodowym w transakcjach towarowych unijnych. Szkolenie jest nakierowane na obrót towarowy między przedsiębiorcami, nie omawiamy rozliczeń z konsumentami.
ADRESACI SZKOLENIA
główni księgowi, pracownicy biur rachunkowych i kancelarii podatkowych
PROGRAM SZKOLENIA
1.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
- warunki transakcji potrzebne do uznania ją za WDT,
- jaki musi być status podmiotów uczestniczących w WDT?
- czy występują szczególne przypadki WDT?
- moment powstania obowiązku podatkowego, faktura przed dostawą, faktura po dostawie albo brak faktury, zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
- krajowe warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
- Kursy przeliczeniowe przy fakturach WDT i korektach
- Zasady wprowadzania faktur WDT do KSeF, rola kodu QR
2.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
- zakres podmiotowy i przedmiotowy WNT: obowiązki dostawcy zagranicznego i polskiego nabywcy przy WNT, miejsce świadczenia WNT, transakcje wyłączone z WNT, dotyczące przemieszczenia towarów z UE do Polski, WNT nietransakcyjne – specyfika rozliczenia.
- obowiązek podatkowy w WNT: znaczenie daty wystawienia faktury przez kontrahenta zagranicznego, data faktury, a data dostawy, faktura zagraniczna z podatkiem – co zrobić? zaliczki na poczet WNT,
- zasady ustalania podstawy opodatkowania w WNT przy uwzględnieniu stanowiska KAS i wyroków sądów,
- kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej,,
- kursy w korektach zbiorczych WNT po zmianach w ramach SLIM_VAT_3,
3.Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:
- kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa, w tym trójstronna?
- rozpoznawanie dostaw ruchomych i nieruchomych,
- jak wskazać, kto jest organizatorem transportu w transakcji łańcuchowej i jakie to ma znaczenie dla opodatkowania VAT?
- podmiot pośredniczący jak go określić?
- znaczenie warunków Incoterms 2020 dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej,
- obowiązki rejestracyjne w innych krajach,
- uproszczenie w transakcji trójstronnej – stanowisko KAS
WYKŁADOWCA
Małgorzata Rzeszutek -doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.
W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.
CENA SZKOLENIA
370 zł brutto/os.
Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.
ZGŁOSZENIA
Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791
Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia
Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
OPŁATY
Opłaty przekazujemy na konto:
DK Wydawnictwo Sp. z o.o.
ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok
54 1540 1216 2054 9147 9738 0001
W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia
ANKIETA
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelki uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.
REKLAMACJA
Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl
Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.