Zapraszamy Państwa na szkolenie on-line
VAT 2025 – zmiany i bieżące problemy
Wykładowca: Dorota Kosacka
Termin: 17 marca godz. 10.00-15.00
Koszt szkolenia: 400 zł brutto/os.
INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
- Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
- W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
- Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest omówienie najnowszych zmian w przepisach dotyczących podatku VAT obowiązujących w roku 2025 oraz analiza bieżących problemów, z jakimi mogą spotkać się przedsiębiorcy i księgowi. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prawidłowego stosowania nowych regulacji w codziennej praktyce.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest dedykowane dla księgowych, doradców podatkowych, pracowników działów finansowych, właścicieli firm oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe.
PROGRAM SZKOLENIA (aktualizowany na bieżąco)
- Nowe zasady korzystania ze zwolnienia z VAT od 1 stycznia 2025 r., w tym:
- wysokość limitu zwolnienia podmiotowego z VAT w 2025 r.,
- możliwość korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia z VAT w innych krajach UE,
- nowe limity zwolnień z VAT w państwach członkowskich i łączny limit zwolnienia podmiotowego w UE,
- sposób liczenia obrotu w Polsce i innych krajach UE dla ustalenia możliwości korzystania ze zwolnienia z VAT,
- nowe obowiązki rejestracyjne podatników, którzy chcą korzystać ze zwolnienia z VAT w innych krajach UE (NIP EX),
- nowe obowiązki ewidencyjne i deklaracyjne w Polsce w przypadku wykonywania czynności zwolnionych z VAT w innych krajach UE,
- obowiązki informowania o przekroczeniu progu zwolnienia w Polsce, w UE i w poszczególnych państwach członkowskich UE,
- możliwość korzystania ze zwolnienia z VAT w Polsce przez zagranicznych przedsiębiorców,
- zwolnienie z VAT w Polsce, a WSTO i OSS – zmiana zasad.
- Zmiana miejsca opodatkowania niektórych usług od 1 stycznia 2025 r., w tym:
- Zmiana zasad ustalania miejsca opodatkowania w przypadku świadczenia usług w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji, rozrywki transmitowanych lub udostępnianych wirtualnie świadczonych rzecz konsumentów,
- Porównanie zasad określania miejsc opodatkowania w 2024 i 2025 r. – praktyczne skutki dla podatników,
- Wyłączenie ze szczególnych zasad dla usług wstępu na imprezy obecności wirtualnej,
- Praktyczne zmiany dla podatników świadczących on-line np.: usługi edukacyjne, szkoleniowe, itp. i praktyczne problemy z określeniem miejsca zamieszkania nabywcy-konsumenta.
- Zmiany w VAT wynikające z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w tym:
- zasady funkcjonowania systemu kaucyjnego i rozliczanie VAT przez poszczególne podmioty: producentów/importerów, hurtownie i sklepy,
- nowe definicje w ustawie VAT: opakowania wielokrotnego użytku, odpad opakowaniowy, wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje,
- ustalenie na koniec roku podstawy opodatkowania dla towarów sprzedanych w opakowaniach wielokrotnego użytku,
- zasady prowadzenia ewidencji opakowań wielokrotnego użytku.
- Pozostałe zmiany w VAT od 2025 r., w tym:
- Zmiana stawek VAT dla dostawy dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
- warunki stosowania metody VAT marża do dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków wcześniej nabytych lub zaimportowanych dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków,
- zmiana zasad rozliczania transakcji towarowych z Irlandią Północną (terytorium UK) – koniec okresu przejściowego,
- kasy rejestrujące on-line i terminale płatnicze – czy będzie obowiązkowa integracja,
- inne zmiany w VAT na 2025 r.
- Moment powstania obowiązku podatkowego – praktyczne problemy, w tym:
- data dostawy – praktyczne aspekty, np.: wydanie dla przewoźnika, zamówienia przez Internet, pozostawienie towaru w magazynie do dyspozycji kontrahenta
- protokół odbioru usług a data wykonania usługi
- zaliczki, przedpłaty – czy każda zaliczka wywołuje skutki podatkowe
- szczególne momenty powstania obowiązku podatkowe (np.: usługi budowlane, najem),
- refaktura za „media” a moment powstania obowiązku podatkowego.
- Odliczanie VAT naliczonego – wybrane zagadnienia, w tym:
- kiedy podatnik ma prawo do odliczenia
- praktyczne zagadnienia związane z odliczenia podatku naliczonego (np.: odliczenie VAT z duplikatów, faktur zaliczkowych, odliczenie VAT z dokumentów celnych, paragonów, biletów, itp.)
- zakazy i ograniczenia w odliczaniu VAT naliczonego
- odliczanie VAT z faktur wystawionych przez małych podatników rozliczających się metodą kasową,
- odliczenie VAT z faktur VAT RR,
- odliczanie VAT przy nabyciu paliwa – karty paliwowe,
- należyta staranność przy odliczaniu VAT,
- proporcjonalne zasady odliczenia VAT naliczonego – najważniejsze zasady.
- Wybrane praktyczne nurtujące problemy w VAT, w tym:
- Nieodpłatne czynności na rzecz pracowników, czyli prezenty dla pracowników, pakiety medyczne, karty multisport i inne świadczenia dla pracowników i zasady ich rozliczania w VAT w świetle najnowszych orzeczeń NSA,
- Faktury z błędnie naliczonym VAT, czyli czy i kiedy można z nich odliczyć VAT, w tym faktury z zawyżoną stawką VAT, błędne opodatkowanie czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu w Polsce
- Transakcje łańcuchowe, czyli na co zwrócić uwagę jeżeli w przypadku dostaw do krajów UE lub poza występują trzy podmioty. Jak zmieniają się zasady opodatkowania w zależności od warunków dostaw
- Najem – najczęstsze błędy w VAT, czyli stawki VAT w przypadku usług najmu oraz najem prywatny a inna działalność gospodarcza w VAT,
- Niedobory, ubytki, zaniechane inwestycje, czyli kiedy konieczna jest korekta VAT naliczonego, a kiedy można jej uniknąć.
- Korekta faktury do „zera” i ponowne wystawienia faktury, czyli jakie praktyczne problemy mogą wyniknąć ze stosowania takiej praktyki korygowania faktury i kiedy jest to dopuszczalne?
- Inne wybrane praktyczne zagadnienia.
- Najnowsze orzecznictwo TSUE, sądów administracyjnych i interpretacje organów podatkowych.
- Pytania i odpowiedzi
WYKŁADOWCA
Dorota Kosacka – Doradca podatkowy (nr wpisu 06598), członek zarządu DK Doradztwo sp. z o.o. i DBO Polska sp. z o.o., ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego.Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe, doradza w zakresie cen transferowych. Reprezentuje klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, w tym Naczelnym Sądem Administracyjnym.
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.
KOSZT SZKOLENIA
400zł brutto/os.
Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.
ZGŁOSZENIA
Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres szkolenia@kosacka.pl
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791
Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia.
Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
OPŁATY
Opłaty przekazujemy na konto:
DK Wydawnictwo Sp. z o.o.
ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok
54 1540 1216 2054 9147 9738 0001
W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia
ANKIETA
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: szkolenia@kosacka.pl. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelkie uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.
REKLAMACJA
Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl
Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.