Zapraszamy Państwa na szkolenie online
Ceny transferowe 2023 – jakie działania podjąć, co się zmienia?
Wykładowca: Małgorzata Rzeszutek
Termin: 24 kwietnia 2023 , godz. 9.00-14.00
Koszt szkolenia: 350 zł brutto/os.
INFORMACJE TECHNICZNE O WEBINARIUM
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo
- Osoby, które zapiszą się na webinarium otrzymają w osobnym mailu zaproszenie z linkiem do webinarium.
- W trakcie trwania webinarium będzie możliwość zadawania pytań na czacie, które są zgodne z tematem webinarium.
- Po webinarium Uczestnicy na adres mailowy otrzymają materiały dydaktyczne oraz certyfikat ukończenia szkolenia online.
CEL SZKOLENIA
W 2023 roku podatników czekają kolejne zmiany w tworzeniu dokumentacji cen transferowych.
Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie najnowszych przepisów w zakresie obowiązków związanych z cenami transferowymi.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie przeznaczone dla osób zajmujących się tematyką cen transferowych w przedsiębiorstwach.
Właściciele i pracownicy firm, które są (lub mogą być) podmiotami powiązanymi, właściciele i pracownicy biur rachunkowych, doradcy podatkowi, pracownicy organów podatkowych.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Polski Ład – pakiet uproszczeń w cenach transferowych:
a. fakultatywne sporządzanie analiz porównawczych,
b. zmiana terminów raportowania,
c. zamiana sankcji w kodeksie karnym skarbowym.
II. Informacja o cenach transferowych (TPR) z uwzględnieniem zmian od 2023 roku:
a. rola formularza TPR od 2023 r.,
b. elementy formularza TPR,
c. sposób ujęcia w formularzu transakcji nietypowych,
d. podpisanie i przesłanie formularza,
e. sankcje.
III. Identyfikacja podmiotów powiązanych, stosowanie procedury TP w JPK przez organy podatkowe przy kontrolach:
a. podmioty powiązane kapitałowo i personalnie, a w tym:
- powiązania pionowe i poziome,
- powiązania bezpośrednie i pośrednie,
- co oznacza wywieranie znaczącego wpływu?
- powiązanie kapitałowe,
- powiązanie organizacyjne,
- powiązanie zarządcze,
- powiązanie rodzinne,
- powiązania osobowe,
- pozostałe rodzaje powiązań,
- praktyczne przykłady.
b. podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w rajach podatkowych.
IV. Na co zwrócić uwagę tworząc dokumentację w 2023 roku za 2022 rok – obowiązki sprawozdawcze:
a. jak zidentyfikować transakcje podlegające raportowaniu?
b. zasady tworzenia analizy porównawczej. Jak wskazać podmioty najbardziej porównywalne?
c. co oznacza aktualizacja analizy porównawczej?
d. wpływ wojny w Ukrainie na obowiązki sprawozdawcze podmiotów powiązanych.
V. Dokumentacja lokalna (Local File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. opis podmiotu powiązanego,
b. strategia,
c. analiza funkcjonalna w tym:
- funkcje,
- ryzyka,
- aktywa.
d. analiza finansowa:
- sposób kalkulacji wynagrodzenia,
- koszty,
- warunki płatności.
e. informacje finansowe,
h. załączniki.
VI. Dokumentacja grupowa (Master File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. kto jest zobowiązany do jej posiadania?
b. opis grupy,
c. opis istotnych wartości niematerialnych i prawnych tej grupy,
d. opis istotnych transakcji finansowych tej grupy,
e. informacje finansowe i podatkowe tej grupy. przedstawienie zmian w formie listy nowych elementów dokumentacji.
VII. Raje podatkowe – nowe progi dokumentacyjne:
a. bezpośrednie transakcje rajowe – obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze
b. procedury należytej staranności – jakie oświadczenia pozyskiwać? Jak ustalić rzeczywistego właściciela?
WYKŁADOWCA
Małgorzata Rzeszutek -doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych.
W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest obecność na szkoleniu weryfikowana przez organizatora po jego zakończeniu.
MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie online – uczestnicy otrzymają na podany w zgłoszeniu adres mailowy zaproszenie z linkiem do szkolenia.
CENA SZKOLENIA
350 zł brutto/os.
Cena obejmuje: wykład online, materiały szkoleniowe, certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia online ( w formacie pdf). Opłaty prosimy dokonać najpóźniej dwa dni przed szkoleniem.
ZGŁOSZENIA
Na szkolenia mogą Państwo zgłosić się wysyłając wypełnioną kartę zgłoszeniową na adres [email protected]
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 85 831 13 30 lub 790 550 791
Uwaga! Jeżeli Państwa udział w szkoleniu jest finansowany w całości lub częściowo ze środków publicznych prosimy o dołączenia do zgłoszenia wypełnionego oświadczenia
Doradca Podatkowy uczestniczący w naszym szkoleniu zdobywa 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
OPŁATY
Opłaty przekazujemy na konto:
DK Wydawnictwo Sp. z o.o.
ul. Graniczna 83, 15-635 Białystok
54 1540 1216 2054 9147 9738 0001
W tytule przelewu prosimy wpisać – temat oraz datę szkolenia
ANKIETA
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety i przesłania jej na adres: [email protected]. Będziemy wdzięczni za Państwa ocenę i wszelki uwagi, które pomogą nam polepszać jakość organizowanych przez nas szkoleń.
REKLAMACJA
Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: [email protected]
Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.