Księga przychodów i rozchodów- Jak uniknąć najczęstszych błędów

Cena: 380zł brutto

Oferujemy kompleksowe nagrania ze szkoleń, które pozwalają na rozwijanie umiejętności w dowolnym miejscu i czasie.

Nasze materiały wideo obejmują szeroki zakres tematów, prowadzonych przez doświadczonego eksperta w dziedzinie podatków ⮕Dorotę Kosacką


PROGRAM NAGRANIA ZE SZKOLENIA KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW- Jak uniknąć najczęstszych błędów

1. Podatkowa księga przychodów i rozchodów (KPiR) – zasady ogólne, w tym:

  • Kto może prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów,
  • Zasady liczenia limity uprawniającego do KPiR (m.in. jakie przychody wliczamy, netto czy brutto, działalność gospodarcza a inna aktywność – sumować czy nie, działalność w różnych formach a limit itp.)
  • Zasady prowadzenia KPiR w jednoosobowych działalnościach gospodarczych i spółkach – podobieństwa i różnice,
  • Zasady ustalenia dochody na podstawie KPiR,
  • Wymogi formalne założenia KPiR i zasady ewidencjonowania zdarzeń,
  • Rzetelność i niewadliwość podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
  • Przejście z KPiR na księgi rachunkowe i z ksiąg rachunkowych na KPiR – na co zwrócić uwagę.

2. Zasady dokumentowania i ewidencjonowania zdarzeń w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, tym:

  • Dowody księgowe stanowiące podstawę dokonywania zapisów w KPiR,
  • Zasady ewidencjonowania przychodów,
  • Zasady ewidencjonowania kosztów, m.in.:
    • zakup towarów handlowych i materiałów,
    • koszty uboczne zakupu,
    • wynagrodzenia w gotówce i naturze,
    • Pozostałe wydatki,
    • dokumentowanie kosztów (m.in. faktury, rachunki, dokumenty celne, zestawienia zbiorcze, noty księgowe, dowody opłat bankowych i pocztowych, dowody wewnętrzne).
  • Brak właściwego dokumentu księgowego – zasady postępowania (np.: zakup towaru a brak faktury, paragony, zapłaty kartą a brak dokumenty zakupu od kontrahenta, itp.),
  • Opóźnienia w otrzymaniu dokumentów a zapisy w KPiR.

3. Podatkowa księga przychodów i rozchodów w praktyce – czyli praktyczne omówienie zasad ewidencjonowania wybranych zdarzeń gospodarczych, w tym:

  • Zakup towarów handlowych – otrzymanie towaru a brak faktury, faktura a towar w drodze,
  • Koszty uboczne – jak księgować transport towarów i inne koszty dodatkowe związane z zakupem towarów handlowych,
  • Usługi budowlane podwykonawców w firmach budowlanych – zasady księgowania w KPiR oraz ujmowania w spisie z natury,
  • Materiały do wykonania usług np.: w zakładach kosmetycznych, fryzyjerskich, usługach gastronomicznych itp. – zasady ujmowania w KPiR i czy powinny być objęte spisem z natury,
  • Wydatki związane z samochodami osobowymi – jak prawidłowo księgować,
  • Podróże służbowe – jak księgować wydatki z nimi związane,
  • Wydatki na przełomie roku – zasady kwalifikowania do odpowiedniego roku,
  • Braki, odpady, uszkodzone towary – jak prawidłowo ująć to w KPiR,
  • Dotacje zwolnione z PIT i koszty pokryte z tej dotacji – czy i w jaki sposób prezentować je w KPiR,
  • Różnice kursowe w KPiR,
  • Jakie wydatki można zaksięgować dowodem wewnętrznym,
  • Przekazanie towarów handlowych na potrzeby wewnętrzne, na cele reprezentacji i reklamy, itp.
  • Zaliczki a zapisy w KPiR,
  • Ulga na złe długi a KPiR,
  • Składki ZUS – czy i w jaki sposób powinny być ujętej w KPiR,
  • Koszty używania prywatnego mieszkania w KPiR,
  • KPiR w spółce w przypadku kosztów rozliczanych różnie w stosunku do różnych wspólników,
  • Inne praktyczne przykłady zgłoszone przez uczestników szkolenia.

4. Ewidencje dodatkowe a podatkowa księga przychodów i rozchodów, w tym:

  • Dodatkowe niezbędne ewidencje w przypadku prowadzenia KPiR,
  • Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych – na co warto zwrócić uwagę prowadząc KPiR,
  • Ewidencja sprzedaży – kto powinien ją prowadzić,
  • Ewidencja kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
  • Ewidencja przebiegu pojazdu – praktyczne uwagi,
  • Ewidencja IP BOX i inne.

5. Zamknięcie roku w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, w tym:

  • inwentaryzacja – spis z natur,
  • faktury na zakup towarów na przełomie roku a prawidłowe sporządzenie spisu z natury,
  • przekazanie firmy pomiędzy małżonkami, aporty itp. a zapisy w księgach oraz remanent początkowy i końcowy,
  • zamknięcie podatkowej księgi przychodów i rozchodów i ustalenie dochodu za rok podatkowy.

6. Pytania i odpowiedzi.


Kupując nagranie ze szkolenia zyskujesz:

➡️dostęp do nagrania ze szkolenia przez okres 30 dni!

➡️materiały szkoleniowe

➡️certyfikat w formie cyfrowej, poświadczający odbycie szkolenia


ZAKUP NAGRANIA


Dostęp do nagrania otrzymasz po zaksięgowaniu wpłaty

Otrzymasz nagranie szkolenia, tak aby można było powrócić do omawianej wiedzy, na długo po szkoleniu.

To pomoże sukcesywnie i etapowo wdrożyć rzeczy, omówione w trakcie szkolenia.

Dzięki temu możesz zdobywać wiedzę w swoim tempie, mając dostęp do najwyższej jakości edukacji online.


REKLAMACJA

Wszelkie reklamacje w zakresie niewykonania bądź nienależytego wykonania świadczonych przez nas usług szkoleniowych mogą Państwo zgłaszać drukując, wypełniając i podpisując formularz reklamacyjny przesyłając jego skan na adres: szkolenia@kosacka.pl

Reklamację można składać w terminie 7 dni od zakończenia szkolenia. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

Zasady zgłaszania reklamacji znajdą Państwo tutaj.

Powiązane wpisy